رانندگی مطمئن در باران شدید و سیل

رانندگی مطمئن
رانندگی مطمئن
رانندگی مطمئن در باران شدید و سیل

رانندگی مطمئن در باران شدید و سیل

ممکن است مجبور شوید در آب‌وهوای بارانی رانندگی کنید و در بین راه شدت باران افزایش یافته و حتی به سیل تبدیل شود. با ما همراه باشید تا با نحوه رانندگی در چنین شرایطی آشنا شوید.

❗️رانندگی در باران شدید
جاده‌های خیس زمان توقف را افزایش می‌دهند، در نتیجه بهتر است بین اتومبیل خود و اتومبیل جلویی فاصله بیشتری داشته باشید. برف‌پاک‌کن‌ها و چراغ‌های جلو برای رانندگی در باران شدید اهمیت زیادی دارند. سعی کنید شیشه جلو کاملاً تمیز باشد و از چراغ‌های نوربالا استفاده نکنید، مگر این که در جاده روبرویتان چیزی وجود نداشته باشد. چراغ‌های نوربالا باعث می‌شود دید رانندگانی که از سمت مقابل می‌آیند، کاهش یابد و موقعیت واقعی شما در جاده را نبینند.
تنها زمانی که لازم است از چراغ‌های مه شکن عقب استفاده کنید. زمانی که دید محدود است، چراغ‌های مه شکن عقب باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید؛ اما اگر از این چراغ‌ها در زمان درست استفاده نکنید، باعث می‌شود چراغ‌های ترمز دیده نشوند. همچنین زمانی که از وسایل نقلیه دیگر سبقت می‌گیرید، احتیاط کنید، به ویژه وسایل نقلیه باری بزرگ که میزان زیادی آب می‌پاشند.
حواستان به چاله‌های آب و آب‌گرفتگی کنار جاده باشد. اگر از داخل این آب‌ها با سرعت عبور کنید، دید شما و سایر وسایل نقلیه را کاهش می‌دهد. در بدترین شرایط، این کار ممکن است لایه‌ای از آب بین چرخ‌ها و سطح جاده تشکیل دهد و منجر به لیز خوردن اتومبیل شود. اگر فرمان اتومبیل به هنگام رانندگی در باران شدید شل شد، ترمز نگیرید و جهت فرمان را تغییر ندهید، بلکه کمتر گاز بدهید و منتظر باشید تا از داخل آب عبور کنید.

❗️رانندگی در سیل
جاری شدن سیل در برخی از نواحی کشورمان امری طبیعی است و گاهی بارش چند دوره باران شدید منجر به آب‌گرفتگی در جاده می‌شود. مهم‌ترین اصل در چنین مواقعی این است که هرگز داخل آبی که از عمق آن مطمئن نیستید، نروید. اگر آب جریان دارد، محتاط‌تر عمل کنید؛ زیرا حتی جریان آرام آب می‌تواند یک اتومبیل را بلند و جابه‌جا کند.
اگر تصمیم گرفتید از بخش آب‌گرفته جاده عبور کنید، چند نکته را به یاد داشته باشید تا احتمال بروز خطر را کاهش دهید و با ایمنی کامل از جاده عبور کنید. قبل از هر چیزی به مرتفع‌ترین قسمت جاده بروید که معمولاً بخش میانی جاده است؛ زیرا قوس جاده طوری طراحی شده که آب را به سمت کنار جاده انتقال دهد. همچنین باید سرعت مناسبی داشته باشید و با سرعت پایین و یکنواخت حرکت کنید، البته سرعتتان نباید زیاد پایین باشد که به حالت ایست برسید و نباید زیاد بالا باشد که موج ایجاد کند و اتومبیل شما یا اتومبیل‌های دیگر را گرفتار کند.
فاصله خود را از اتومبیل جلویی حفظ کنید و در صورت امکان اجازه دهید اتومبیل جلویی به سمت مقابل برسد و بعد شما وارد منطقه آب‌گرفته شوید.
پس از عبور از منطقه آب‌گرفته، حتماً ترمزهای خود را تست کنید تا مطمئن شوید کار می‌کنند. اگر اتومبیلتان در آب گیر کرد، سعی نکنید موتور را دوباره روشن کنید. در غیر این صورت، یک تعمیر ساده را به یک تعمیر اساسی تبدیل خواهید کرد. منتظر بمانید تا اتومبیل خشک شود و قبل از رانندگی مجدد با آن از یک کارشناس نظر بخواهید.
⭕️این پست را برای کسانی که دوستشان دارید بفرستید

https://telegram.me/YadakyMiladnor

hamid
ارسال دیدگاه