علائم خرابی برف پاک کن خودرو و تعمیر آن

علائم خرابی برف پاک کن خودرو

علائم خرابی برف پاک کن خودرو

علائم خرابی برف پاک کن خودرو ممکن است هر لحظه در زمان رانندگی پدیدار شود. پس بهتر است از قبل آمادگی و دانش کافی را برای حل مشکل بصورت کامل و یا مقطعی تا زمانی که به متخصص مراجعه کنید داشته باشید.

خط انداختن و یا درست پاک نکردن شیشه

اگر برف کن شیشه خودرو شما را به درستی پاک نمیکند و یا روی شیشه خط می‌اندازد یا حتی در زمان کار کردن صدا ایجاد میکند بهتر است لاستیک تیغه برف پاک کن و یا تیغه برف پاک کن خودرو را در اولین فرصت تعویض کنید.

حتما به یاد داشته باشید برف پاک کن خودرو نباید بصورت خشک کار کند و باید حتما در هوای بارانی ، برفی یا همزمان با مایع شیشه شور شروع به کار کند تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

قطع ناگهانی برف پاک کن خودرو

در صورتی که به برف پاک کن خودرو شما به صورت کامل از کار افتاد و یا بصورت مقطعی قطع و وصل میشود در اولین فرصت به سراغ فیوز برف پاک کن رفته و از سلامت آن اطمینان حاصل کنید و سپس مطمئن شود موتور برف پاک کن دارای سلامت است یا خیر که به راحتی با روشن کردن آن قابل تست است در مواردی پیش می آید که پایه برف پاک کن دچار شکستگی شده و کل سیستم مشکلی ندارد.

مورد بعدی در صورتی که موتور برف پاک کن کار نکرد بهتر است سوکت های موتور و BSI را چک نمایید تا از سلامت سوکت ها نداشتن رسوب و قطعی اطمینان حاصل شود.در صورتی که هنوز هم مشکل پا برجاست احتمالا مشکل از دسته برف پاک کن و یا موتور میباشد که بهتر است به متخصص جهت انجام تست های تخصصی تر مراجعه نمایید.

ضد آب کردن شیشه خودرو

اگر در جاده های بارانی و برفی در حال رانندگی باشد و ناگهان سیستم برف پاکن شیشه جلو دچار ایراد شود،نگران نباشید.در ابتدا بخاری خودرو را روشن کرده و بوسیله  اهرم و یا کلید تنظیم ،جهت باد را بر روی شیشه ها تنظیم کنید. سپس از اولین مغازه یک عدد سیب زمینی تهیه کنید و آن را از وسط نصف کنید و بر روی شیشه جلو بمالید. نشاسته موجود در سیب زمینی سرازیر شدن قطرات آب به پایین را بدنبال خواهد داشت در نتیجه فضای دید شما بیشتر می گردد .

hamid
ارسال دیدگاه