ردیاب ماهواره‌ای خودرو چیست و نحوه ساخت ردیاب؟

ولکس

ردیاب ماهواره‌ای خودرو چیست؟

ردیاب ماهواره‌ای خودرو چیست و چه کارایی هایی دارد از سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله در مورد آن صحبت نماییم. ردیاب های ماهواره ای خودرو هم  نیروی خود را از راه وصل شدن به سیستم برق خودرو و یا باتری داخلی شارژی تامین خواهند کرد. دستگاه های ردیاب ماهواره ای نیز مانند سیستم های ردیاب دارای جی پی اس می توانند تبادل سیگنال با یکدیگر داشته باشند.

ردیاب ماهواره‌ای خودرو

ردیاب ماهواره‌ای خودرو چیست؟

ردیاب ماهواره‌ای خودرو چیست و چه کارایی هایی دارد از سوالاتی است که قصد داریم در این مقاله در مورد آن صحبت نماییم. ردیاب های ماهواره ای خودرو هم  نیروی خود را از راه وصل شدن به سیستم برق خودرو و یا باتری داخلی شارژی تامین خواهند کرد. دستگاه های ردیاب ماهواره ای نیز مانند سیستم های ردیاب دارای جی پی اس می توانند تبادل سیگنال با یکدیگر داشته باشند. دلیل اینکه ردیاب های ماهواره ای ایجاد شده اند، فقط مسیریابی و تعیین نمودن مسیر نیست و سرعت، جهت یابی خودرو از راه دور و مشخص کردن موقعیت دقیق مکانی می باشد. ردیاب های ماهواره ای با کمک جی پی اس و همچنین خطوط مخابراتی می توانند ردیابی خودروهای شخصی یا خودروهای دیگر و همچنین افراد را مهیا سازد. در خودروها برای ایجاد امنیت و جلوگیری از سرقت ها می توان از این ردیاب های ماهواره ای که کاربردهای زیاد و متنوعی دارد، استفاده نمود.

با کمک ردیاب های ماهواره ای خودروها می توانید کاربری راحتی را برای خود ایجاد نمایید و با امکاناتی که این دست از ردیاب ها ایجاد می کنند می توانید ردیابی پرسرعت و آنلاینی را از طریق تلفن همراه خود داشته باشید. ردیاب های ماهواره ای حجم های کم و اندازه های کوچک دارند که باعث می شود نصب راحت تری در خودرو انجام گردد. البته کنترل آن ها فقط با تلفن همراه نیست و می توان آن ها را با کامپیوتر و یا پیامک کنترل نمود. این ردیاب ها دارای کیفیت ساخت سخت افزاری بالایی می باشند و نیازی به تعمیرات ندارند. مهم ترین مشخصه این دست ردیاب های ماهواره ای دقت بسیار بالای آن ها است که می توان توسط موبایل و کامپیوتر موقعیت ها را کنترل نمود. بین جی پی اس ها و ردیاب های ماهواره ای تفاوت هایی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود.

نحوه ساخت ردیاب ماهواره ای خودرو

در ساخت ردیاب ماهواره ای خودروها از یک پردازشگر قوی الکترونیکی بهره برده شده است که می تواند دقت بالا و همچنین سرعت بالای انتقال اطلاعات را به استفاده کننده، بدهد. آنتن GPS و GSM در داخل این ردیاب های ماهواره ای به صورت داخلی است و احتیاجی به نصب کردن آنتن خارجی خودرو نخواهد بود و همین موضوع می تواند نصب کردن و یا سیم کشی ردیاب های ماهواره ای را راحت تر نماید. ردیاب های ماهواره ای خودرو با همه شبکه های اینترنتی سازگاری دارد و می تواند موقعیت خودرو را توسط سیستم اینترنت GPRS به سرور مرکزی بفرستد.

چون این ردیاب ها با باتری ۹ تا ۳۶ ولتی کار می کنند، می توانند علاوه بر خودروهای سواری در خودروهای سنگین هم کار کنند. این باتری داخلی توانایی این را دارد که در صورت قطع برق بتواند ساعت های زیادی بدون مشکل کار کند. در صورتی که این ردیاب از باتری جدا گردد پیام خطا به صورت پیامک و یا از طریق نرم افزار ارسال خواهد شد. نصب سیم کارت در داخل این ردیاب ها راحت می باشد و در بخش کناری ردیاب درپوشی قرار دارد که می توان آن را بدون پیچ وارد نمود و سپس نرم افزار مربوط را در سیستم نصب نمود. همچنین می توان این نرم افزار را بر روی تبلت و یا موبایل های اندروید و IOS نصب کرد. با امکان ارسال و دریافت پیامک در ردیاب های ماهواره ای می توانید اطلاعات کامل خودرو مانند سرعت، موقعیت جغرافیایی، خطاها و … را دریافت کرد. همچنین اخطارهایی مثل حرکت خودرو، سرعت بالا، لرزیدن خودرو، خارج شدن از محدوده و … هم از وظایف این ردیاب ماهواره ای و نحوه کار آن می باشد.

کاربردهای ردیاب های ماهواره ای

زمانی که یک ردیاب های ماهواره ای را بر روی خودروی خود نصب می کنید می توانید اطلاعات زیادی را دریافت نمایید. کار ردیاب های ماهواره ای تنها ردیابی نیست و مواردی مانند روشن و خاموش بودن خودرو، تشخیص سرعت ماشین، ارسال نمودن خطا و … هم می باشد که در ادامه آن را بیشتر شرح خواهیم داد.

✅ ردیاب های ماهواره ای می توانند آدرس ها و مسیرها را ذخیره نمایند. ✅ سرعت مجاز برای خودرو را می توان تعریف نمود تا از یک حدی بیشتر نگردد. ✅ این ردیاب ها می توانند مختصات دقیق جغرافیایی را به شما پیامک دهد. ✅ نمایش مسیر حرکت به صورت دو یا سه بعدی از دیگر کاربردهای آن می باشد. ✅ می توان ردیاب های ماهواره ای را به تلفن همراه و کامپیوتر وصل نمود. ✅ دریافت گزارشات از اطراف خودرو و ذخیره کردن اطلاعات آن

مشخصات فنی ردیاب ماهواره ای خودرو

✿ موقعیت یابی خودرو به صورت آنلاین

✿ خاموش کردن دستگاه با پیامک یا با کمک نرم افزار جهت قطع برق یا سوخت خودرو

✿ داشتن میکروفون خارجی برای شنیدن صدای داخلی کابین خودرو

✿ داشتن کلید فوریت ها برای ارسال کردن پیام در موارد ناگهانی

✿ داشتن حسگر داخلی لرزش برای سرقت

✿ داشتن آنتن قوی GPS وGSM

✿ سایز کوچک و نصب راحت

✿ توانایی دریافت و ارسال مختصات جغرافیایی با پیامک

✿ مشخص نمودن خاموش و روشن بودن موتور اتوموبیل

✿ توانایی ایجاد محدوده جغرافیایی مدنظر

✿ ارسال پیام خطا در سرعت های بالا

✿ توانایی ذخیره اطلاعات و بارگذاری دوباره در صورت ضعیف بودن سیگنال

✿ امکان اتصال ردیاب ماهواره ای خودرو از راه پورت کامپیوتر برای بروزرسانی

✿ مشخص کردن مسیر تردد دو و سه بعدی بر روی نقشه گوگل

✿ ارسال گزارشات دلخواه از وضعیت خودرو توسط پیامک یا به صورت اینترنتی

✿ دارای نرم افزار ویژه برای ردیابی خودرو

✿ تعیین موقعیت مکانی خودرو

✿ تعیین مسیر طی شده خودرو

✿ تعیین سرعت خودرو

✿ مشخص کردن عملکرد راننده

✿ نشان دهنده مقدار مصرف سوخت

✿ نشان دهنده زمان تعمیر و نگهداری خودرو

✿ تعیین محدودیت های جغرافیایی

✿ اتصال به سخت افزارهایی مانند دما، سوخت

✿اتصال به سیستم نرم افزاری جهت شناسایی راننده ها

خصوصیات بهترین ردیاب ماهواره ای خودرو

✿ بهتر است باتری ردیاب های ماهواره ای دارای باتری داخلی باشد و با قطع شدن برق از کار نیفتد.

 ✿ امکان خاموش کردن خودرو(در مواقع اضطراری و یا هنگام سرقت) در هر مکان و یا هر نقطه از جهان و بدون اینکه نگران محدودیت فاصله باشیم.

 ✿ داشتن یک حافظه داخلی که در صورت قطع شدن ارتباط ها بتوان به طور اتوماتیک موقعیت ها را از ماهواره دریافت نمود و در حافظه ذخیره نمود و با ارسال مجدد اطلاعات به سرور، راننده از مکان ها اطلاع پیدا خواهد نمود.

 ✿ داشتن تنوع در مدل ها جهت ارزیابی توسط مشتریان و برطرف نمودن نیازهای گوناگون

hamid
ارسال دیدگاه