تعمیر سانروف مرسدس بنز و بی ام و تفاوت سانروف، مون روف و سقف پانوراما
یکی از آپشنهای چشمگیر برخی از خودروهای ساخت کمپانی ماشین سازی بنز، سانروف است که نقش قابل توجهی را در زیباسازی ظاهری اتومبیلها ایفا میکند. سانروف این روزها بخش مهمی در پیکره این نوع از ماشینها تلقی میشود و حتی برای برخی از افراد جزء فاکتورهای حائز اهمیتی است که به هنگام خرید اتومبیل به آن توجه میکنند. لذا در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی تعمیر سانروف بنز آشنا کنیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .
تعمیر سانروف مرسدس بنز و بی ام و تفاوت سانروف، مون روف و سقف پانوراما
یکی از آپشنهای چشمگیر برخی از خودروهای ساخت کمپانی ماشین سازی بنز، سانروف است که نقش قابل توجهی را در زیباسازی ظاهری اتومبیلها ایفا میکند. سانروف این روزها بخش مهمی در پیکره این نوع از ماشینها تلقی میشود و حتی برای برخی از افراد جزء فاکتورهای حائز اهمیتی است که به هنگام خرید اتومبیل به آن توجه میکنند. لذا در این مطلب قصد داریم شما را با چگونگی تعمیر سانروف بنز آشنا کنیم. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .
نقش سانروف در اتومبیل چیست؟
تعبیه کردن سانروف در قسمت فوقانی یا سقف اتومبیل به این منظور انجام میشود که این دریچه بتواند نور کافی و هوای مناسب را به داخل اتاقک اتومبیل وارد کند. اولین ردپای طراحی و تعبیه سانروف را میتوان در حدود سال ۱۹۳۷ میلادی و بر روی سقف اتومبیلی به اسم “ناش” مشاهده کرد.
سانروفی که روی این خودروی کلاسیک قرار گرفت، یک قطعه کشویی از جنس فلز بود و جلوه خاصی که این آپشن منحصر به فرد به این خودرو بخشید، شرکتهای خودروسازی دیگر را نیز مجاب کرد که از این فناوری خاص، برای زیباسازی و همچنین کیفیت بخشیدن بیشتر به خودروهایشان استفاده کنند. رفته رفته این ویژگی جذاب روی سایر خودروها نیز دیده شد که یکی از آنها، خودروهای جذاب بنز است.
تعمیر سانروف مرسدس بنز تنظیم سانروف مرسدس بنز تعمیرگاه مرسدس بنز در ایران آدرس تعمیرگاه های تهران تعمیرات تخصصی مرسدس بنز سانروف چیست تعمیر خودرو آموزش مکانیک خودرو تعمیر سانروف بی ام و
اما مانند هر ویژگی دیگری، این آپشن میتواند رو به زوال رفته و نیاز به تعمیر داشته باشد. به همین دلیل خوب است از تعمیر سانروف بنز کمی بدانید:
تعمیر سانروف بنز و انواع سانروفها
قبل از اینکه به شرح روش تعمیر سانروف بنز بپردازیم، باید بگوییم که سانروفها انواع مختلفی دارند و به دستههای مختلفی تقسیم میشوند. در اینجا بهتر است نگاهی به انواع سانروف بیندازیم و با دستههای مختلف آنها آشنا شویم.سانروف ها در انواع مختلفی تولید می شوند که با توجه به نوع خودروها، روی آن ها نصب می شوند.
سانروفهای داخلی
این نوع سانروفها به صورت کشویی باز و بسته میشوند و پانل آنها در حد فاصل قسمت داخلی و خارجی سقف اتومبیل قرار گرفته است.
سانروفهای تفکیک پذیر
این سانروف ها ابعاد وسیعی دارند و نحوه طراحی و ساخت آنها به شکلی است که میتوان آن را به شکل کامل از سقف اتومبیل جدا کرد و به جهت اینکه میتوانند به راحتی از اتومبیل تفکیک شوند، سانروف تفکیک پذیر نام دارند.
سانروفهای پاپ آپ
درب یا درپوش این سانروفها با حرکت دادن آنها به سمت بالا باز میشود و به عبارت دیگر صفحه این نوع از سانروفها رو به بالا باز میشوند.
سانروفهای فلودینگ
این نوع سانروفها سطحی از جنس پارچه دارند و لازم است که پس از گشودن سانروفهای فلودینگ پارچه را جمع کنید؛ سازوکار این سانروفها، آنها را به سانروفهای جمع شونده نیز معروف کرده است.
سانروفهای اسپویلر
این سانروفها را میتوان پانلهایی در نظر گرفت که صفحه آنها در قسمت بیرونی سقف اتومبیل تعبیه شده و به صورت کشویی باز و بسته میشود.
برخی از ویژگیهای کلی سانروفها
اکثر سانروفها را به دلیل دریافت بهتر میزان تابش نور و وضوح بهتر برای دیدن قسمت خارج اتومبیل، از جنس شیشه میسازند اما برخی از سانروفها نیز پارچهای هستند و در شیارها و قسمتهای مخصوصی از سقف خودرو تعبیه میشوند. برخی از سانروفها هم صفحههای شیشهای ثابت و غیر متحرکی دارند که ورود بیشتر نور به فضای داخلی خودرو را آسان میکنند. لازم به ذکر است که تعمیر سانروف بنز آن هم از این نوع، کمی سختتر از سایر سانروفها خواهد بود.
تفاوت سانروف-Sunroof، مون روف-Monoroofو سقف پانوراما-Panoramic roofدر چیست؟
سانروف، مون روف و سقف پانوراما
یکی از آپشن هایی که امروز در اکثر خودروهای سواری روز دنیا نصب می شود، سانروف یا مون روف است.
این آپشن یکی از پرطرف دارترین آپشن ها در ایران است و ایرانیان علاقه بسیار به آن دارند. این علاقه به حدی است که در ابتدای ورود خودروهای چینی به ایران اکثر ایرانیان به علت مجهز بودن آن خودروها به این آپشن، آن ها را خریداری کرده اند.
سانروف و یا مون روف امکان دیدن آسمان را به راننده و سرنشینان می دهند و در صورتی که باز شوند موجب می شوند هوا به درون کابین جریان یابد. اغلب مردم تفاوت میان سانروف (Sunroof) و مون روف (Moonroof) را نمی دانند و حتی برخی به جای واژه مون روف از واژه مونو روف (Monoroof) استفاده می کنند. در کنار شباهت های بسیار این دو، تفاوت هایی نیز هست که در ادامه بررسی می شود.
در گذشته خودروهایی وجود داشتند که قسمتی از سقف آن ها، که بالای سر راننده و کمک راننده قرار می گرفت، به صورت مستطیلی که گوشه هایش انحنا داشتند برش خورده بود و فضای برش خورده توسط یک قطعه دیگر، که از همان فلز سقف ساخته شده بود و قسمت برش خورده را کاملاً پوشش می داد، پر می شد. در آن زمان به این نوع سقف، سقف های آفتابی یا سانروف می گفتند. سانروف ها یا به طور کامل جدا می شدند و یا حول لولایی که در قسمت جلو قرار داشت دوران می کردند و حداکثر حدود ۳۰ درجه باز می شدند (Tilt). جدا شدن و یا دوران کردن این بخش از سقف دستی بود و موتور الکتریکی در کار نبود.
پس از مدتی جنس بخش قابل جدایش سقف، از فلز به شیشه تغییر یافت و پس از این تغییر دیگر قابلیت جدایش آن حذف شد، زیرا نصب و جدا کردن شیشه بسیار حساس تر و خطرناک تر بود. اما با جایگزینی شیشه به جای فلز افزون بر قابلیت دوران، امکان دیدن خارج از خودرو و دریافت نور خورشید نیز برای راننده و سرنشینان فراهم شد. شیشه استفاده شده در سقف حدود ۵۰% دودی بود تا نور شدید خورشید موجب آزار راننده و سرنشینان نشود.
مون روف ها همان سانروف هایی هستند که از جنس شیشه اند و افزون بر دوران (Tilt) به طور کامل باز می شوند و در حالت بازشده، شیشه بین سقف و پوشش داخل کابین قرار می گیرد و تمام این دو پروسه توسط موتور الکتریکی صورت می گیرد. علت نام گذاری این نوع سقف ها این است که در روز نور خورشید، که از شیشه سقف می گذرد، موجب آزار نمی شود و مانند نور ماه می شود. امروز نیز در خودروها از مون روف استفاده می شود، زیرا سقف های خودروهای موجود همه ویژگی های مون روف را دارند و اغلب مردم به علت شناختی که از سان روف داشتند و به اشتباه از واژه سانروف به جای مون روف استفاده می کنند. البته تفاوت میان این دو نوع سقف در حدی نیست که جابهجا گفتن اسم آن ها موجب گمراهی و اشتباه شود و اکثر مردم و حتا شرکت های خودروساز نیز این اشتباه را می کنند.
در کل، اگر قسمت قابل حذف سقف خودرویی فلزی باشد آن خودرو مجهز به سانروف است و اگر آن بخش از جنس شیشه و شفاف باشد آن خودرو مجهز به مون روف است. البته باید گفته شود که تقریباً همه مون روف ها در قسمت کابین خودرو یک لایه کاور تاشو دارند که در مواقعی که نیاز به نور خورشید ندارند آن را می بندند.
سقف پانوراما
در برخی خودروها نیز از سقف شیشه ای استفاده شده است. به این صورت که در بالای سر سرنشینان به جای فلز از شیشه دودی استفاده می شود. شیشه دودی سقف پانوراما در خودروهایی که مون روف نیز دارند دوتکه است، اما در خودروهایی که فقط پانوراما هستند از شیشه یکپارچه استفاده می شود. البته اکثر خودروها از مون روف و سقف پانوراما بهره مندند و کم تر پیش می آید که خودرویی فقط دارای سقف پانوراما باشد.
سقف پانوراما
سقف هایی که شیشه آن ها دوتکه است مجهز به مون روف نیز هستند و قسمت جلو در حالت بازشده بالای قسمت پشتی قرار می گیرد.
سقف پانوراما
در قسمت درونی خودرو نیز یک پوشش پارچه ای فضای کابین و شیشه سقف را جدا می کند تا در صورت نیاز سرنشینان با کنار زدن آن پوشش از نمای بالای سر خود لذت ببرند.
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.