۵-پنج مهارت در هنگام رانندگی یک رانندگان مهار (شماره ۱)

خودرو ام وی ام 550 MVM 550

لوازم یدکی خودرو سواری
لوازم یدکی خودرو سواری
۵-پنج مهارت در هنگام رانندگی یک رانندگان مهار (شماره ۱)

۱- #مکانیک سه وظیفه یک راننده

۲- #مکانیک سوار شدن به خودرو

۳- #مکانیک آشنایی با سیستم و اهرم های داخلی خودرو

۴- #مکانیک پیاده شدن از خودرو

۵- #مکانیک چهار چک فنی خودرو

#مکانیک سه وظیفه یک راننده

۱-پیش از حرکت ، اطمینان از سلامت خودرو، همراه داشتن تجهیزات لازم در خودرو و در هنگام رانندگی، مراقبت از خودرو و جلوگیری از وارد آوردن آسیب به خودرو ناشی از خرابی راه ‌ها.
۲- مراقبت از جا سرنشینان خودرو و ایجاد آرامش برای آنان با پرهیز از سرعت های بی‌مورد وترمزهای تند با توجه به قوانین و مقررات .
۳- مراقبت از جان مردمی که در حال عبور و مرور هستند این مردم ممکن است سواره باشند یا پیاده با توجه به قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی.

#مکانیک سوار شدن به خودرو

۱- بدلیل نیاز به افزایش دید خودروهای عبوری و آگاهی از وضعیت لاستیک‌های خودرو ( پنچری یا کم باد بودن) و آگاهی از پشت خودرو،بهتر است زمان سوار شدن از پشت خودرو وارد خیابان شده و پس از توجه به جلوی خودرو به سمت در خودرو حرکت کرد.
۲- با دست راست کلید را درون قفل در وارد و با دست چپ دستگیره در را گرفته و در باز گردد.
۳- ابتدا پای راست با دست راست فرمان گرفته شود سپس کمر و سر و دست و در آخر پای چپ به خودرو وارد می‌گردد و در بسته میگردد.

#مکانیک آشنایی با سیستم و اهرم های داخلی خودرو

۱- آشنایی با سیستم گاز، ترمز، کلاج، ترمزدستی، دنده، فرمان، آینه‌ها و صندلی.
۲- آشنایی با چراغ‌های نشان دهنده روغن، شارژ باطری، انژکتور، ترمزدستی، کمربندف درها، راهنما، فلاشر و چراغ‌های روشنایی کوچک و بزرگ.
۳- آشنایی با گیج‌های بنزین، آب موتور، دورسنج و کیلومترسنج خودرو.
۴- آشنایی با اهرم‌ها، کلیدهای چراغ، برف پاکن، دسته راهنما، بوق، فلاشر، گرمکن شیشه عقب.
۵- چگونگی عملکرد دست‌های چپ و راست، پاهای چپ و راست، سر و گردن و تنه در رابطه با رانندگی و عملکرد چشم‌ها در رانندگی ، پس از آنالیز شدن اطلاعات در مغز و دستورات داده شده به اندام‌ها.
باک بنزین خودرو و پیش از رسیدن گیج به خط قرمز بایستی پر گردد. تا خرابی برای سیستم سوخت رسانی و پمپ بنزین بدلیل امکان گرفتگی آشغال در لوله‌ها و پمپ بنزین پیش نیاید.
برای جلوگیری از خرابی پیش رس در موتور اندازه گاز دادن از حداکثر ۴۰۰۰ دور در دقیقه بیشتر نگردد.

#مکانیک پیاده شدن از خودرو

۱- پس از بالا کشیدن ترمزدستی و خاموش کردن موتور دسته دنده را درون دنده سنگین یک و یا دو میگذاریم.
۲- سوئیچ را بیرون آورده و فرمان چرخانده می‌شود تا قفل گردد.
۳- دست راست از درون فرمان دستگیره بازکننده را گرفته و با دست چپ دستگیره ثابت گرفته و پس از نگاه کردن به آینه سمت چپ و چرخاندن سر و بدن به سمت چپ برای پوشش نقاط کور آینه به عقب نگاه کرده و پیاده می‌شویم.
همه سرنشینان خودرو هنگام پیاده شدن بایستی ابتدا به عقب خودرو نگاه کرده و سپس نسبت به باز کردن در اقدام کنند.

#مکانیک چهار چک فنی خودرو

۱- روغن موتور کنترل گردد.پس از خاموش کردن موتور به مدت نیم ساعت و قرار دادن خودرو در جای هموار برای ته نشین شدن روغن موتور، گیج روغن را بیرون آورده و روغن کنترل شود.
۲- آب رادیاتور کنترل گردد. چنانچه فن روشن نگردد، آب رادیاتور جوش می‌آید و اگر فن روشن شود و درجه گیج آب بالا برود امکان آب نداشتن رادیاتور ، آبریزی ، هوا گرفتگی سیستم آبرسانی ، پارگی تسمه دینام و واتر پمپ وجود دارد.
۳- روغن ترمز و کلاج کنترل گردد. یکی از اساسی ترین علت خالی شدن ترمز در زیر پا روغن ریزی در درون چرخ‌ها می‌باشد که در صورت کنترل‌های به موقع روغن ترمز خودرو امکان به وجود آمدن خطر از میان می‌رود.
۴- آب باطری کنترل گردد. باطری خودرو یکی از دستگاه‌های مهم سیستم برق‌رسانی خودرو می‌باشدو چنانچه باطری خودور از نوع اسیدی باشد همواره بایستی سطح آب باطری کنترل گردد و در صورت کاهش سطح آب باطری آب مقطر افزوده گردد.
نوع دیگری از باطری به نام اتمی یا خشک با درهای بسته موجود استت که نیازی به به چک کردن آب باطری ندارند.
پشتیبانی
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • پوریا نوری 22 خرداد 1399 / 8:00 ق.ظ

    سعی ما در این است که بتوانیم سطح عمومی دانش خود و مشتریانمان در خصوص خودر بهبود ببخشیم
    به امید خدا و لطف و حمایت شما عزیزان

ارسال دیدگاه