انواع ردیاب خودرو و اشخاص و موارد استفاده ردیاب

خودرو-سواری-ario-s300-zotye-z300

 

انواع ردیاب خودرو و اشخاص

با پیشرفت های تکنولوژی و تقاضای افراد جهت استفاده از ابزارهای امنیتی قوی تر جهت خودرو و یا استفاده های شخصی، انواع ردیاب ها تهیه شدند و در حال فروش می باشند. در ایران نیز این مسیر راه درستی را در پیش گرفته است.

انواع ردیاب خودرو و اشخاص

با پیشرفت های تکنولوژی و تقاضای افراد جهت استفاده از ابزارهای امنیتی قوی تر جهت خودرو و یا استفاده های شخصی، انواع ردیاب ها تهیه شدند و در حال فروش می باشند. در ایران نیز این مسیر راه درستی را در پیش گرفته است. در قدیم ردیاب ها وسیله ای نظامی و یا جاسوسی حساب می شدند ولی اکنون محدودیتی برای استفاده ندارد و همه افراد می توانند از ردیاب های مختلف جهت جلوگیری از سرقت های زیاد اتومبیل، بهره ببرند. ما در این مقاله قصد داریم که در مورد ردیاب های مدل های شخصی و خودرو را در ایران بررسی نماییم تا در صورتی که قصد خرید انواع ردیاب ها و یا دریافت نمایندگی اطلاعات بیشتری در این مورد دریافت نمایید.

انواع ردیاب (ردیاب شخصی ردیاب خودرو)

ردیاب ها را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود. ردیاب های شخصی که برای استفاده افراد هستند و ردیاب هایی که جهت انواع و اقسام وسایل نقلیه استفاده می شوند که به آن ها ردیاب خودرو می گویند.

معرفی ردیاب های شخصی

ردیاب های شخصی ردیاب هایی هستند که جهت مشخص کردن موقعیت اشخاص، اشیا و یا برای حیوانات مورد استفاده قرار می گیرند. این ردیاب ها به قدری کوچک هستند که بتوان آن ها را حمل کرد و یا از دیدها پنهان نمود. این ردیاب های شخصی یک GPS در اندازه کوچک و در شکل های متفاوت می باشند که می توان آن را به راحتی استفاده نمود. ردیاب های شخصی انواع و اقسام متنوعی دارد که هر کدام امکانات و یا خصوصیت خاصی را دارند.

روش کار ردیاب های شخصی

روش کار این ردیاب ها به صورتی می باشد که موقعیت فردی که آن را به همراه دارد با کمک ماهواره های GPS شناسایی می کند و در مواقع ضروری و مورد نیاز آن را به پنل ردیاب که در دست افراد می باشد و یا با پیامک به گوشی همراه، ارسال می نماید.

خصوصیات ردیاب های شخصی

ردیاب های شخصی دارای خصوصیتی مانند داشتن میکروفون داخلی، امکان شنود، داشتن دکمه تماس اضطراری، ضد آب و ضد ضربه بودن می باشند.

۱- ردیاب های شخص پرسنلی

این ردیاب های شخصی پرسنلی یک ردیاب کوچک می باشد که می توان برای ردیابی کودکان، افراد کهنسال و تمام افراد دیگر قابل استفاده باشد و به آسانی می توان آن را در جاهای مختلف پنهان نمود. برای فعال سازی این ردیاب های باید یک سیم کارت در آن ها فعال گردد. ردیاب های شخصی با شارژهای مختلف ساعتی و روزانه به بازارعرضه شده اند که در صورتی که مقدار شارژ بیشتری را احتیاج دارید می توانید از مدل شارژ طولانی استفاده نمایید.

۲-ردیاب دارای کابل شارژی شنودی

این نوع ردیاب های شخصی دارای کابل های مانند کابل های شارژ می باشند که می توانید با استفاده از آن هم موقعیت مکانی و هم ضبط کردن صدا را انجام داد. این ردیاب دارای میکروفن های داخلی بسیار پرقدرتی هستند و با سیم کارتی که در درون آن ها تعبیه شده است می توان اطلاعات کاملی را از موقعیت دریافت نمود.

مزایای استفاده از ردیاب های شخصی

ردیابی و کنترل کردن فرزندان و مشخص کردن مکان آن ها

استفاده از ردیاب های شخصی جهت افراد کهنسال یا دارای آلزایمر

پیگیری پرسنل در زمان انجام ماموریت

پیگیری و محافظت از حیوانات و مشخص کردن مکان آن ها

ردیابی ابزار شخصی در زمان جابجایی

 

معرفی ردیاب های خودرو

ردیاب های خودرو برای جلوگیری از سرقت، در مدل های مختلفی بر روی انواع وسایل نقلیه قرار می گیرند و امکانات متنوعی را نیز دارند. ردیاب های خودرو نیز وسیله ای معمولاً کم جا است که برای مشخص شدن موقعیت مکانی خودروها از آن استفاده می کنند. این دستگاه نیز مانند ردیاب های شخصی با یک سیم کارت فعال می شوند .در هر زمان از شبانه روز که باشید می توانید از موقعیت خودروی خود با کمک این ردیاب ها آگاه گردید.

انواع ردیاب خودرو

ردیاب های خودرو را می توان به سه دسته اصلی تقسیم نمود که هر کدام خصوصیت مخصوص به خود را دارند.

۱) ردیاب مغناطیسی

ردیاب های مغناطیسی یا آهنربایی نوعی از ردیاب های خودرویی هستند که نیازی به اتصال و سیم کشی نخواهند داشت. این ردیاب برای افرادی مناسب است که تمایلی به سیم کشی خودروی خود ندارند. ردیاب مغناطیسی با کمک یک آهنربای بسیار پر قدرت به یکی از بخش های خودرو می چسبند و به آسانی تشخیص موقعیت را انجام می دهند. البته از این مدل برای مصرف شخصی هم استفاده می شود.

۲) ردیاب فندکی خودرو

ردیاب های فندکی مدلی مشابه با ردیاب مغناطیسی از لحاظ سرعت نصب کردن می باشد. در این ردیاب ها جایی برای درج سیم کارت وجود دارد که با گذاشتن سیم کارت در ردیاب ها و اتصال آن ها به پورت فندکی، کار خود را انجام می دهند. مهم ترین مزیت ردیاب فندکی داشتن نصب سریع و کم جا می باشد. این ردیاب دو پورت یو اس پی دارد که راحت کار شارژ را انجام می دهد. اگر این ردیاب از خودرو جدا شود پیامک به صاحب آن ارسال می گردد.

۳) ردیاب دیاگ خودرو

ساده ترین و ارزان ترین مدل ردیاب های خودرو، مدل دیاگ خودرو می باشند. در صورتی که دنبال مدلی ساده ولی با کارایی زیاد هستید می توانید این مدل را انتخاب نمایید. این ردیاب بر روی سوکت دیاگ برق ماشین نصب شده و کار خود را شروع خواهد نمود. نصب ساده و راحت این مدل از مزیت های آن محسوب می گردد. این ردیاب هم دارای دقت بالایی می باشد.

مزایای استفاده از ردیاب های خودرو

قابلیت خاموش کردن اتوموبیل از راه دور

ردیابی خودرو به صورت شبانه روزی ( لحظه ای)

مشاهده کردن مسیرهای دقیق خودرو همراه با تاریخ و زمان

امکان تعریف سرعت مشخص شده به خودرو

امکان مشخص کردن موقعیت مکانی برای خودرو

امکان اطلاع رسانی توسط پیامک در برابر هرگونه آسیب به خودرو

hamid
ارسال دیدگاه